SCAMPER nerelerde kullanılır?
SCAMPER, tek bir nesneye odaklanmış bir dizi düşünme yöntemidir. Tek bir nesneyi seçmeyi ve o nesneyi değiştirmek ve geliştirmek için beyin fırtınası yapmayı içerir. Bunun dışında hikayelerde, anlatılarda veya şiirlerde kullanılabilir.
SCAMPER tekniği yer değiştirme nedir?
İkame: Bu aşamada, nesneyi başka bir şeyle değiştirmeye çalışılır. Örneğin, bir elbise askısı yerine başka ne kullanılabilir? Dal, ip, anten, tahta parçası vb. Bunun dışında, çocuğun daha fazla düşünmesine ve fikir geliştirmesine yardımcı olmak için bu aşamada farklı sorular sorulabilir.
SCAMPER atölyesi nedir?
SCAMPER, yaratıcı düşünmeyi geliştirmek için uygulanması kolay ve eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. SCAMPER sorularıyla farklı düşünerek yaratıcılığımızı geliştiriyoruz.
Göster anlat etkinliği nedir?
Göster-Anlat etkinliği yalnızca öğrencilerin bilgi paylaşmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda dinleme ve anlama becerilerini de geliştirir. Öğrenciler birbirlerinin sunumlarını dikkatlice dinler, sorular sorar ve birbirlerine destek olurlar.
SCAMPER çalışması hangi gelişim alanına girer?
SCAMPER yöntemi, yenilikçi ve üretken düşünme becerilerini geliştirmek için bir beyin fırtınası yöntemidir. Okul öncesinden itibaren her yaştan çocuğun kullanabileceği, kullanımı kolay ve eğlenceli bir tekniktir.
SCAMPER tekniği ne demek?
Scamper, yaratıcı düşünmeyi geliştirmek için uygulanması kolay ve eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. Çocuklara farklı düşünme, hayal kurma ve sezgilerini kullanarak özgün ürünler yaratma fırsatı verir.
Scamper sorusu nedir?
SCAMPER ve soru biçimleri S-İkame Tekniğin ilk adımı, fikir yerine kullanılabilecek alternatifleri düşünmektir. Temel soru: Fikir yerine başka ne kullanabilirim? C-Birleştirme: Amaç, fikirleri birleştirerek yeni bir fikir yaratmaktır.
Scamper tekniği kim buldu?
SCAMPER tekniği ilk olarak Allex Osborrle (1953) tarafından ve daha sonra Bob Eberle (1971) tarafından ortaya atılmıştır.
Morfolojik sentez nedir?
Morfolojik sentez; Edinilen bilgiyi yeni bilgilerle birleştirerek bir ürünü, bir problemi veya bir durumu özgün bir şekilde sunmaya yarayan yaratıcı bir düşünme tekniğidir. Nitelikli listeleme tekniğinin aksine, bu teknik ürünün niteliğine değil, unsurlarına odaklanır.
Algoritma atölyesi nedir?
Küçük Mühendisler Algoritma Atölyesi’nde çocuklar, problem çözme, eleştirel ve sorgulayıcı düşünme, iletişim becerileri, takım çalışması, kendi ürünlerini tasarlama ve inşa etme gibi 21. yüzyıl becerileriyle desteklenmiş, algoritma mantığını anlayabilecekleri kodlama çalışmaları gerçekleştiriyorlar.
Oyun çıkarma atölyesi nedir?
Çalışma hayatından zaman ayırarak tiyatroya gitmek, metinli bir oyun izlemek gibi etkinliklerle; insanların hayatın koşuşturmacasından uzaklaşıp, eğlenebilecekleri, diğer katılımcılarla birlikte bir şeyler üretebilecekleri, kendini tanıma ve ifade etme yetilerini güçlendirebilecekleri bir atölyedir.
Kalıp atölyesi nedir?
Kalıp atölyesi, Sınıf A yüzey telafisi yaparak geometri hedeflerine etkili bir şekilde ulaşır.
Göster anlat gününde ne yapılır?
“Göster ve Anlat” etkinliğinde çocuklar arkadaşlarını gösterir ve evden getirdikleri ve kendilerinin seçtiği eşyaları ve nesneleri grubun önünde sunarlar. Bu şekilde çocuklar kalabalığın önünde konuşma ve kendilerini ifade etme becerisini geliştirirler.
Bütünleştirilmiş etkinlik nasıl olur?
Bu tür aktiviteleri şu şekilde açıklayabiliriz: Entegre aktiviteler, uygun geçişler sağlanarak birden fazla aktivitenin birleştirilmesinden oluşur. Bir öğrenme sürecindeki aktivitelerin ardışıklığına entegre aktivite denir.
Etkinlik türleri kaça ayrılır?
Türkçe, sanat, tiyatro, müzik, beden eğitimi, oyun, fen, matematik, okuma-yazma hazırlığı ve geziler.
Scamper tekniği kim buldu?
SCAMPER tekniği ilk olarak Allex Osborrle (1953) tarafından ve daha sonra Bob Eberle (1971) tarafından ortaya atılmıştır.
Scamper sorusu nedir?
SCAMPER ve soru biçimleri S-İkame Tekniğin ilk adımı, fikir yerine kullanılabilecek alternatifleri düşünmektir. Temel soru: Fikir yerine başka ne kullanabilirim? C-Birleştirme: Amaç, fikirleri birleştirerek yeni bir fikir yaratmaktır.
Morfolojik sentez nedir?
Morfolojik sentez; Edinilen bilgiyi yeni bilgilerle birleştirerek bir ürünü, bir problemi veya bir durumu özgün bir şekilde sunmaya yarayan yaratıcı bir düşünme tekniğidir. Nitelikli listeleme tekniğinin aksine, bu teknik ürünün niteliğine değil, unsurlarına odaklanır.